Σύμφωνα με τα νέα σενάρια που επεξεργάζονται οι επιτελείς του Υπουργείου Οικονομικών, εξετάζεται να αλλάξουν και πάλι οι κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ρίχνοντας το ατελές όριο, από τα 90 g/km (πέρσι ήταν στα 100) εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, στα 85 ή ακόμα και στα 80 g/km.
Αναλογικά βέβαια θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στις μεγαλύτερες κλίμακες εκπομπής ρύπων.
Θεωρείται σχεδόν σίγουρο οτι όσιο διαθέτουν ΙΧ δεκαετίας και πάνω θα είναι το μεγάλο… θύμα των νέων τελών κυκλοφορίας, αφού έχει προκριθεί το σενάριο «ο ρυπαίνων, πληρώνει».
Το σενάριο που έχει προκριθεί λοιπόν προβλέπει επέκταση του συστήματος επιβολής των τελών που καθορίζεται με τους εκπεμπόμενους ρύπους (που ισχύει σ’ όλη την ΕΕ) αναμένεται και στα αυτοκίνητα που η πρώτη τους άδειά έχει εκδοθεί παλαιότερα της 1Νοεμβρίου του 2010 -που ισχύει σήμερα. Ολα δείχνουν πως θα συμπεριληφθούν σε αυτό τα αυτοκίνητα που έχουν πρώτη ημερομηνία αδείας την 1η Ιανουαρίου 2007 και μετά.
Θυμίσουμε οτι τα αυτοκίνητα που έχουν ημερομηνία πρώτης αδείας απο 1η Νοεμβρίου και πισω, σήμερα πληρώνουν τέλη που προκύπτουν απο τον κυβισμό του κινητήρα τους. Αφού πλέον τα παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού έχουν περιοριστεί, τα έσοδα από αυτά έχουν μειωθεί δραστικά. Με την κίνηση αυτή υπολογίζεται ότι η επιβάρυνση των παλαιότερων αυτοκινήτων μικρού κυβισμού θα αυξηθεί αρκετά.
Για παράδειγμα ένα Seat Ibiza 1.4lt (85PS) του 2007, πληρώνει σήμερα τέλη κυκλοφορίας 255€. Με το νέο σενάριο τα τέλη θα αγγίσουν τα 300€. Θυμίσουμε οτι το σημερινό Ibiza 1.4lt με turbo κινητήρα βενζίνης απόδοσης 150PS πληρώνει τέλη 108€.
Αντίστοιχα ένα Volkswagen Passat 1.8lt του 2007 σήμερα πληρώνει 320€ τέλη κυκλοφορίας. Με το νέο σενάριο θα πληρώνει περίπου 550€.