Ένα σχεδόν γυμνό S1000RR με μικρότερη ιπποδύναμη και περισσότερη ροπή καλύτερα απλωμένη σε όλο το φάσμα λειτουργίας του 4κύλινδρου κινητήρα των 999 κ.εκ. Αυτό είναι το S1000R της BMWΤο μοτέρ αποδίδει για την ακρίβεια 160 ίππους και 11,4 κιλά ροπής στις 11.000 και 9.250 σ.αλ. με το όριο περιστροφής του να έχει μειωθεί κατά 2.000 σ.α.λ.
Ρυθμίζοντας το μοτέρ για περισσότερη ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές, κατάφεραν πάντως να αυξήσουν τη ροπή κατά σχεδόν 1 χλγμ. ως τις 7.500 σαλ. Η μέγιστη ροπή παρέμεινε ίδια με του Superbike στα 11,5 χλγμ. -τώρα όμως αποδίδεται 500 σαλ νωρίτερα (9.250 σαλ.).
Αναρτήσεις και φρένα παραμένουν, αλλά η γωνία κάστερ έχει αυξηθεί κατά πολύ λίγο.
Περιέργως το βάρος της S1000R δηλώνεται αυξημένο κατά 2 κιλά, στα 207. Μεγάλη σημασία έχει δοθεί στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας με ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως το αγωνιστικό ABS, το σύστημα σταθεροποίησης (ASC), και οι δύο διαμορφώσεις λειτουργίας του κινητήρα (Road & Rain), όταν το RR έχει 4. Ως εξτρά παραδίδεται και με το σύστημα δυναμικού ελέγχου της πρόσφυσης (DTC).
Ανάμεσα στην εντυπωσιακή λίστα του εξτρά εξοπλισμού βρίσκουμε ακόμα το σύστημα δυναμικού ελέγχου της απόσβεσης (DDC), που δεν είναι τίποτε άλλο από τη νέα ονομασία των ημι-ενεργών αναρτήσεων της BMW. Το σύστημα είχε κάνει την παρθενική του εμφάνιση στο HP4, και η S1000R είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα αυτού του τύπου που τις φορά.
Οι άνθρωποι της BMW επανασχεδίασαν τους αυλούς εισαγωγής, άλλαξαν το προφίλ των εκκεντροφόρων ενώ επενέβησαν παράλληλα και στη χαρτογράφηση του ψεκασμού. Ο τελευταίος έχει δύο χαρτογραφήσεις (στον βασικό εξοπλισμό της μοτοσικλέτας) Rain και Road οι οποίες αλλάζουν και τόσο τη συμπεριφορά του traction control (-Automatic Stability Control ή ASC για την BMW) όσο και εκείνη του Race ABS ανάλογα με την επιλογή. Τα δύο αυτά συστήματα βρίσκονται επίσης στο βασικό εξοπλισμό του S1000R. Στα έξτρα του S1000R μπορεί να βρει κανείς ένα εξελιγμένο σύστημα πρόσφυσης DTS (Dynamic Traction Control) που φέρει και αισθητήρα κλίσης για να προσαρμόζει καλύτερα τη λειτουργία του αλλά και δύο επιπλέον λειτουργίες για τον κινητήρα και τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα (Dynamic και Dynamic Pro). Διαθέσιμες ως έξτρα είναι επίσης και ημι-ενεργητικές αναρτήσεις που αλλάζουν τη λειτουργία τους με βάση τις συνθήκες κίνησης αλλά και τις επιλογές του αναβάτη σε σχέση με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας.
Σε σχέση με το RR τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του πλαισίου είναι ελαφρώς πιο συντηρητικά για περισσότερη σταθερότητα. Στον εξοπλισμό του «R» περιλαμβάνεται και σταμπιλιζατέρ τιμονιού.
Τέλος, οι δίσκοι των 320 χλστ. με τις 4πίστονες δαγκάνες έρχονται απευθείας από το superbike της BMW, ενώ το Race ABS προσφέρει μερικώς συνδυασμένη πέδηση αφού η μανέτα του εμπρός φρένου ενεργοποιεί και τη μονοπίστονη δαγκάνα του πίσω δίσκου.
Με καλή όρθια θέση οδήγησης, στην οποία πατάς άνετα κάτω αν είσαι άνω του 1,80 και
βρίσκεις εύκολα το φαρδύ τιμόνι, ώστε να ελέγχεις την μοτοσυκλέτα μέσα στην κίνηση.
Παρ’ όλ’ αυτά, η θέση οδήγησης φέρνει εικόνες από το superbike S 1000RR μιας και είναι
κάπως σκυφτή, και σε προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση. Το μικρό κόψιμο τιμονιού θα σε
δυσκολέψει μέσα στην πόλη, ενώ είναι και αρκετά βαρύ σε αίσθηση λόγω του stabilizater, κι
έτσι, μέσα στην κίνηση θα κουράσει – θα ήταν προτιμότερο να ρύθμιζε ώστε να είναι πιο
εύκολο μέσα στην πόλη.
Το S10000R είναι ένα καθαρόαιμο superbike με ψηλό τιμόνι και αλλαγές ώστε να προσαρμοστεί στο νέο στυλ, και ως τέτοιο, θέλει δρόμο, ανοιχτές διαδρομές, ώστε να ξετυλίξει την δύναμη του κινητήρα και τις δυνατότητες του στιβαρού και άκαμπτου πλαισίου.
Τον κινητήρας δύσκολα θα τον απολαύσεις αν δεν έχεις μπροστά σου ευθείες.Σε τέτοιες διαδρομές θα απολαύσεις οδήγηση, ποιότητα στην κύλιση και μοναδική
σταθερότητα, που σε συνδυασμό με την ασφάλεια από αναρτήσεις και ηλεκτρονικά
συστήματα, θα σε κερδίσουν. Δεν θα κάνει σούζες, όχι από μόνο του, επειδή έτσι ήθελε
αυτό, επειδή έτσι ήρθε απότομα η δύναμη. Θα πρέπει να το θες. Και τότε θα κάνει τα πάντα
– αρκεί να έχεις απενεργοποιήσει το σύστημα DTC – έξτρα στην μοτοσυκλέτα της δοκιμής,
το οποίο μέσω αισθητήρων, μειώνει το σπινάρισμα αλλά και την σούζα, έως ενός ορίου,
ανάλογα με την κλίση της μοτοσυκλέτας και το προεπιλεγμένο mode στην ηλεκτρονική
ανάφλεξη.
Τα φρένα του λειτουργούν εξαιρετικά, με συνδυασμένη λειτουργία καθώς πατάς το
μπροστινό, κίνηση που βοηθάει σημαντικά όσους δυσκολεύονται ή φοβούνται να φρενάρουν
δυνατά. Η αίσθηση είναι άμεση, οι ακτινικές δαγκάνες της Brembo λειτουργούν πολύ δυνατά
και σταματούν το θηρίο εκεί που θες, χωρίς το ABS να αυξάνει σημαντικά την απόσταση
ακινητοποίησης. Για τους πιο γρήγορους, όλα αυτά απενεργοποιούνται αλλά τελικά στις
γλιστερές συνθήκες της χώρας μας, δεν είναι κάτι που συνίσταται.
Η μοτοσυκλέτα της δοκιμής διέθετε ASC –Automatic Stability Control στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως είναι και το ABS. Στα 13.500euro που κοστίζει φαίνεται άκρως δελεαστική πρόταση, ενώ με το πακέτο αξεσουάρ* της
συγκεκριμένης, φτάνει στα 15.730euro, που και πάλι είναι λογική τιμή για τις επιδόσεις και
γι’ αυτά που προσφέρε
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 4Τ, 4Κ, Υ/Ψ, 16β, 999 κ.εκ.
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 160/11.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 11,4/9.250
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 17,5
Βάρος (κιλά): 207, πλήρες
Ύψος σέλας (χλστ.): 814