Νέο Volvo V90: Αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά των wagon

Με δεδομένο ότι η Volvo έχει μια μακρά ιστορία 60 και πλέον χρόνων στην κατασκευή wagon μοντέλων που ξεκίνησε το 1953 με το Volvo Duett και με ένα σκορ 6 εκατ. όσον αφορά τις πωλήσεις οχημάτων wagon παγκοσμίως που αντιπροσωπεύουν περίπου το 1/3 των αυτοκινήτων που συνολικά έχει πουλήσει η σουηδική μάρκα, από την ίδρυσή της το 1927, το λανσάρισμά του νέου Volvo V90 αποτελεί την επιτομή αυτής της προσπάθειάς. Βασισμένο στην νέα Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product Architecture – SPA), το νέο V90 είναι το πιο πρόσφατο κεφάλαιο στην ιστορία των wagon μοντέλων για τη Volvo αποτελώντας απτό δείγμα της αλλαγής φιλοσοφίας της σουηδικής μάρκας που πλέον συνδέει όλο κα περισσότερο τα wagon αμαξώματα με το μοντέρνο lifestyle της εποχής, αποκτώντας άλλη αξία η έννοια της πρακτικότητας του χώρου δίνοντας έμφαση στην πολυτέλεια και τον premium αέρα που αποπνέει κάθε σύγχρονο Volvo.
Διαχρονικά η Volvo στα 60 και πλέον χρόνια της ιστορίας στο λανσάρισμα wagon αμαξωμάτων έχει δημιουργήσει τα εξής μοντέλα:
Duett: και έγινε Ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Volvo όλων των εποχών (παρουσιάστηκε το 1953). Ένα από τα πρώτα μοντέλα των Σουηδών που εξήχθησαν στις Η.Π.Α. και το οποίο κάποια στιγμή απεικονίστηκε και σε συλλεκτικό γραμματόσημο των σουηδικών ταχυδρομείων.
Amazon: Ο διάδοχος του Duett πρωτολανσαρίστηκε το 1962. Το επίσημο όνομά του μοντέλου ήταν 221 αλλά έγινε γνωστό και έμεινε στην ιστορία ως Amazon. Πιο κομψό και ανώτερο τεχνολογικά από το Duett, πρόσφερε σημαντικά μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους. Το μοντέλο με τον κωδικό S, ήταν ένα σπορ μοντέλο με τα δεδομένα της εποχής, διαθέτοντας κινητήρα 115 ΗΡ. Η θύρα του χώρου αποσκευών διαιρείτο σε δύο τμήματα, ακολουθώντας τα αμερικάνικα πρότυπα και αισθητική, λύση που υιοθετήθηκε και πάλι από τη Volvo στο XC90 πρώτης γενιάς, 40 χρόνια αργότερα.
1800ES: Βασισμένο στο 1800 sports κουπέ, το 1800 ES έγινε γνωστό στην Αγγλία ως Shooting Brake: ένα sport wagon με χώρους για εξοπλισμό κυνηγιού (εξ ου και το όνομά του) ή γκολφ. Το 1800 ES παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 1971 και το πλέον χαρακτηριστικό του στοιχείο ήταν το χωρίς πλαίσιο τζάμι της 5ης πόρτας. Λαβή και μεντεσέδες ήταν στερεωμένοι πάνω στο κρύσταλλο, κάτι ιδιαίτερα πρωτοποριακό όσον αφορά την αισθητική της εποχής. Με τις πωλήσεις του μόλις να ξεπερνούν τις 8.000 κομμάτια σε όλη την καριέρα του μοντέλου, το 1800 ES πήρε τη θέση του ως ένα από τα πλέον κλασσικά και δυσεύρετα μοντέλα της Volvo.
245: Ένα μοντέλο (παρουσιάστηκε το 1974) που έμελλε να γράψει ιστορία και να ταυτιστεί σε μεγάλο βαθμό με το brand της Volvo. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1993 και παρουσιάστηκε και σε μια ιδιαίτερη έκδοση, ως 265 με V6 κινητήρα. Στη δεκαετία του 1980 η Volvo λάνσαρε και το 245 Turbo, το πρώτο wagon μοντέλο με κινητήρα με turbo.
960: Το τελευταίο wagon με κίνηση στον πίσω άξονα που έβγαλε στην παραγωγή η Volvo, ως εξέλιξη της σειράς 700 από τη δεκαετία του ’80. Παρουσιάστηκε το 1990 ως ένα μοντέλο με πιο απαλές σχεδιαστικές γραμμές και ένα εντελώς νέο εξακύλινδρο κινητήρα. Το 1996 το μοντέλο μετονομάστηκε σε V90 – ένα όνομα που επιστρέφει σήμερα, 20 χρόνια αργότερα. Επρόκειτο για ένα από τα πλέον κομψά wagon στην ιστορία της μάρκας.
850 T5-R: Παρουσιάστηκε σε ένα έντονο κίτρινο χρώμα και με ισχυρό για την εποχή κινητήρα 240 ΗΡ που χάριζε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα, το Volvo 850 T5-R ήταν ένα wagon μοντέλο που όμοιό του δεν είχε υπάρξει ξανά. Λανσαρίστηκε σε περιορισμένα κομμάτια και το μοντέλο του 1994, το T5-R έγινε άμεσα συλλεκτικό. Το Volvo 850 είχε όμως και σημαντική αγωνιστική πορεία. Άφησε άφωνους τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού καθώς το 1994 έκανε το ντεμπούτο του στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (BTCC) ως το πρώτο στον κόσμο wagon μοντέλο που παρουσιάστηκε και συμμετείχε στο BTCC από επίσημη εργοστασιακή ομάδα.