Με το Βενιαμίν της οικογένειας Q αναμένεται να δώσει τη μάχη της κατάκτησης της κορυφής στην κατηγορία των μικρομεσαίων premium SUV μoντέλων η AUDI. Έτσι και αλλιώς η συγκριμένη κατηγορία έχει αποκτήσει ιδιαίτερη δυναμική τόσο λόγω ανταγωνισμού, αφού έχουν μπει σημαντικοί ”παίκτες”, όσο και από πλευράς «εκλαϊκευμένου” κόστους κτήσης. Η Audi προκειμένου να επιτύχει το στόχο της προχώρησε στην ανανέωση του Q3 τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και λειτουργικότητας- πρακτικότητας εφοδιάζοντας το με ένα σημαντικό αριθμό τεχνολογικών καινοτομιών.
Σχεδίαση
Διατηρώντας τις coupe γραμμές του προκατόχου το νέο Q3 έχει πιο «καμπύλη» αισθητική με τις οριζόντιες γραμμές στο εμπρός και στο πίσω μέρος να τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου κάνοντας το να δείχνει πιο φαρδύ. Κυρίαρχο στοιχείο αναγνωρισιμότητας για το μοντέλο αποτελεί αναμφίβολα η ανάγλυφη ενιαία τραπεζοειδής μάσκα. Οι ανασχεδιασμένοι προβολείς διατίθενται με στάνταρ προβολείς τεχνολογίας Xenon plus και προαιρετικά με φώτα ημέρας LED. Η Audi τα προσφέρει σε συνδυασμό με τα δυναμικά φλας που έχουν ενσωματωθεί στα επίσης ανασχεδιασμένα πίσω φώτα LED. Αυτά τα διαισθητικά φλας ανάβουν διαδοχικά, μέσα σε δύο δέκατα του δευτερολέπτου, από μέσα προς τα έξω, προς την κατεύθυνση που ο οδηγός προτίθεται να στρίψει. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες ελαφρού κράματος σε διαστάσεις από 17 ιντσών στη βασική έκδοση έως 20 ιντσών. Οι διαστάσεις του compact SUV παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες. Το μήκος του φτάνει τα 4,39 μέτρα, το πλάτος τα 1,83 μέτρα και το ύψος τα 1,59 μέτρα. Το μεταξόνιο παραμένει αμετάβλητο στα 2,60 μέτρα.
Ευέλικτο εσωτερικό
Το συγκριτικό πλεονέκτημα του ανανεωμένου Audi Q3 είναι σαφώς η υποδειγματική εργονομία του. Είναι από τα λίγα premium SUV που ο οδηγός αλλά και οι τέσσερις συνεπιβάτες προσαρμόζονται από την πρώτη στιγμή στην εσωτερική διάταξη του αυτοκινήτου. Μια σειρά από έξυπνες επιλογές και συστήματα κάνουν το νέο Q3 ακόμα πιο ευέλικτο και εύκολο στη χρήση. Στη βασική του διαμόρφωση, ο χώρος αποσκευών του Audi Q3 έχει χωρητικότητα 460 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση της διαιρούμενης πίσω πλάτης, αυτή μπορεί να αυξηθεί στα 1.365 λίτρα. Πολλές Αυτές περιλαμβάνουν το πακέτο χώρου αποσκευών, το “pass-through” και την ηλεκτροκίνητη πίσω πόρτα. Οι ράγες οροφής και το νέο, επεκτάσιμο κάλυμμα του χώρου αποσκευών είναι στάνταρ.
Το νέο Audi Q3 διαθέτει μια πλουσιότατη λίστα συστημάτων ενεργητικής- παθητικής ασφάλειας και ψυχαγωγίας στο βασικό εξοπλισμό. Υπάρχει όμως και μια ευρεία επιλογή συστημάτων προαιρετικού εξοπλισμού που επιτρέπει στον κάτοχο του να του δώσει τελείως προσωπικά χαρακτηριστικά κάνοντας το μοναδικό. Ενδεικτικά αναφέρουμε το LED πακέτο εσωτερικού φωτισμού και τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα. Όσον αφορά τα συστήματα υποστήριξης οδηγού, το σύστημα υποβοήθησης πέδησης δευτερεύουσας σύγκρουσης (secondary collision brake assist) είναι στάνταρ.
Στον «εξτρά» εξοπλισμό συναντάμε:
• Το σύστημα “Audi side assist” όπου μια κίτρινη ενδεικτική λυχνία LED ανάβει στο περίβλημα του εξωτερικού καθρέπτη στην περίπτωση που ένα άλλο όχημα βρίσκεται στη λεγόμενη τυφλή γωνία ή πλησιάζει γρήγορα από το πίσω μέρος.
• Το “Audi active lane assist” (ενεργό σύστημα υποβοήθησης λωρίδας κυκλοφορίας) που λειτουργεί με κάμερες που ανιχνεύουν τις διαγραμμίσεις των λωρίδων κυκλοφορίας και παρεμβαίνει απαλά στο σύστημα διεύθυνσης για να βοηθήσει την επιστροφή του οδηγού στη λωρίδα του, εάν αυτός ή αυτή πλησιάζει υπερβολικά κοντά στη διαγράμμιση, χωρίς να έχει βγάλει φλας.
• Το βασισμένο σε κάμερα σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας απεικονίζει με γραφικά τις πινακίδες ορίου ταχύτητας – και τώρα τα απαγορευτικά σήματα – στην οθόνη του συστήματος πληροφόρησης οδηγού.
• Το “MMI navigation plus” είναι η high-end λύση πληροφόρησης και ψυχαγωγίας από την Audi. Το ιδανικό συμπλήρωμα για το MMI Navigation plus είναι το “Audi connect”, συμπεριλαμβανομένου του τηλεφώνου του αυτοκινήτου, που συνδέει το Audi Q3 στο Internet. Οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ολοκληρωμένο σε WiFi hotspot για να σερφάρουν ή να στείλουν e-mail, ενώ ο οδηγός μπορεί να απολαύσει τις εξατομικευμένες υπηρεσίες από την Audi connect. Αυτά περιλαμβάνουν τη μετάδοση του μουσικού προγράμματος του web radio της Audi, σε απευθείας σύνδεση μετάδοση πληροφοριών για την κυκλοφορία, και την πλοήγηση με το Google Earth και το Google Street View.
Κινητήρες
Μια πρώτη οδηγική εμπειρία είχαμε με το νέο Audi Q3 κατά τη διάρκεια της πανελλαδικής παρουσίασης του αυτοκινήτου που πραγματοποιήθηκε στο Ναύπλιο. Διαλέξαμε για τη πρώτη μας επαφή με το νέο Q3 την έκδοση με τον «μικρό» για τα δεδομένα του μοντέλου 1.4 TFSI τετρακύλινδρο με ισχύ 150 ίππους και ροπή 250 Nm βενζινοκινητήρα που διαθέτει το σύστημα CoD που απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους όταν δεν χρειάζεται μεγάλη ισχύ ώστε να καίει λιγότερο καύσιμο. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει τον κωδικό « ultra» με τον οποίο η Audi χαρακτηρίζει τα μοντέλα της τα οποία επιτυγχάνουν χαμηλές τιμές τόσο στην κατανάλωση όσο κα στις εκπομπές CO2 . Η «ultra» έκδοση υπάρχει μόνο με το μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο που δίνει τιμή CO2 μόλις 127 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα /100 χλμ.. Ο συνδυασμός κινητήρα 1,4 TFSI με6άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη (S tronic) ανεβάζει τις εκπομπές CO2 στα 136 g. ανά χιλιόμετρο και τη μέση κατανάλωση στα 5,8 λίτρα /100 χλμ..
Σημειώνουμε ότι υπάρχουν και άλλα τέσσερα δίλιτρα κινητήρια σύνολα βενζίνης και πετρελαίου με ισχύ 180 ή 220 ίππους, αποκλειστικά σε συνεργασία με τετρακίνηση και 7άρι κιβώτιο S tronic, για τα δύο πρώτα και 150 και 184 ίππους για τα πετρελαιοκίνητα Πρέπει να αναφέρουμε ακόμα ότι το Q3 όπως και όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της Audi καλύπτονται από 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά τους μέρη.
Συμπεριφορά
Σας τονίσαμε ότι το βασικό πλεονέκτημα του νέου Audi Q3 είναι το υψηλό επίπεδο εργονομίας που διαθέτει. Στα 500 περίπου της μικτής διαδρομής που κάναμε από Αθήνα – Ναύπλιο- Αθήνα είχαμε την αίσθηση ότι είμαστε επιβάτες σε τρένο που κινείται σε μαγνητικό πεδίο και όχι οδηγοί ενός τετράτροχου οχήματος. Ευκολία στους χειρισμούς, ορατότητα, ευελιξία, άνεση, ευρυχωρία ήταν τα στοιχεία που συνεχώς εναλλάσσονταν όσο αφορά την αίσθηση της οδηγικής ευχαρίστηση που παίρναμε από το «ολόφρεσκο» Q3. Τόσο ξεκούραστο ,ευχάριστο και ασφαλές ταξίδι είχαμε καιρό να κάνουμε. Η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων, το βελτιωμένο όσον αφορά την στρεπτική ακαμψία σασί, το σύστημα Audi drive select που επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίσει βασικές τεχνολογικές μονάδες, συμπεριλαμβανομένων των ενεργών αμορτισέρ, προκειμένου να φέρει τη λειτουργία τους «στα μέτρα του», το σαφέστατο τιμόνι και η γραμμική απόδοση του κινητήρα συνηγορούν για να επιτύχει ο οδηγός σχεδόν την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση.
Το νέο Audi Q3 ήδη διατίθεται στην ελληνική αγορά με τις εξής τιμές (η δεύτερη τιμή είναι με το όφελος απόσυρσης):
1.4 TFSI CoD ultra (6 ταχύτητες) 150 € 28.300 € 27.340
1.4 TFSI CoD S tronic 150 € 31.100 € 30.140
2.0 TFSI quattro S tronic 180 € 37.600 € 34.800
2.0 TDI (6 ταχύτητες) 150 € 34.400 € 31.600
2.0 TDI quattro (6 ταχύτητες) 150 € 36.400 € 33.600
2.0 TDI quattro S tronic 150 € 39.200 € 36.400
2.0 TDI quattro (6 ταχύτητες) 184 € 38.500 € 35.700
2.0 TDI quattro S tronic 184 € 41.300 € 38.500
Sport 1.4 TFSI CoD ultra (6 ταχύτητες) 150 € 30.800 € 29.840
Sport 1.4 TFSI CoD S tronic 150 € 33.600 € 32.640
Sport 2.0 TFSI quattro S tronic 180 € 40.100 € 37.300
Sport 2.0 TFSI quattro S tronic 220 € 41.500 € 38.700
Sport 2.0 TDI (6 ταχύτητες) 150 € 36.900 € 34.100
Sport 2.0 TDI quattro (6 ταχύτητες) 150 € 38.900 € 36.100
Sport 2.0 TDI quattro S tronic 150 € 41.700 € 38.900
Sport 2.0 TDI quattro (6 ταχύτητες) 184 € 41.000 € 38.200
Sport 2.0 TDI quattro S tronic 184 € 43.800 € 41.000
Design 1.4 TFSI CoD ultra (6 ταχύτητες) 150 € 30.800
Design 1.4 TFSI CoD S tronic 150 € 33.600 € 32.640
Design 2.0 TFSI quattro S tronic 180 € 40.100 € 37.300
Design 2.0 TFSI quattro S tronic 220 € 41.500 € 38.700
Design 2.0 TDI (6 ταχύτητες) 150 € 36.900 € 34.100
Design 2.0 TDI quattro (6 ταχύτητες) 150 € 38.900 € 36.100
Design 2.0 TDI quattro S tronic 150 € 41.700 € 38.900
Design 2.0 TDI quattro (6 ταχύτητες) 184 € 41.000 € 38.200
Design 2.0 TDI quattro S tronic 184 € 43.800 € 41.000
skai.gr