Άνοιξε η αυλαία της δίκης σε δεύτερο βαθμό του Πέτρου Φιλιππίδη που κατηγορείται για δυο απόπειρες βιασμoύ σε βάρος γυναικών συναδέλφων του. Στο εδώλιο ο κατηγορούμενος ηθοποιός και σκηνοθέτης ο οποίος πρωτόδικα έχει καταδικαστεί σε κάθειρξη 8 ετών, με αναστολή.
Στο πλευρό του και σήμερα η σύζυγος του Ελπίδα Νίνου, ενώ στη δικαστική βρίσκονται οι δυο καταγγέλλουσες, ο Σπύρος Μπιμπίλας και η γνωστή ηθοποιός Λένα Δροσάκη.
Το δικαστήριο ανέγνωσε τη λίστα των μαρτύρων κατηγορητηρίου αλλά και αυτή της υπεράσπισης όπου ξεχώρισαν, μεταξύ άλλων, τα ονόματα του Παύλου Χαϊκάλη και της Βάνας Μπάρμπα.
Ο Πέτρος Φιλιππίδης αρνείται τις κατηγορίες που του αποδίδονται με τον συνήγορο του στην αρχική του τοποθέτηση να δίνει έμφαση στην ομόφωνη αθωωτική απόφαση του πρωτόδικου δικαστηρίου για την υπόθεση βιασμoύ κάνοντας λόγο για «σεναριακό βιασμo».
«Με βάση αυτή την καταγγελία προφυλακίστηκε και ενώ ήταν σε εξέλιξη η δίκη το δικαστήριο τον άφησε ελεύθερο. Προφανώς κάτι είδε το δικαστήριο, σπάνιο . Το δικαστήριο είδε πως δεν έστεκαν οι κατηγορίες για βιασμo και αθωώθηκε. Έχει αλλάξει το κλίμα μετά την ομόφωνη απαλλαγή του για δυο τετελεσμένους βιασμoύς», ανέφερε ο Μιχάλης Δημητρακόπουλος και συνέχισε «Θα είχε γίνει απόπειρα βιασμoύ και θα είχε μείνει μυστικό 10 χρόνια στο χώρο του θεάτρου; Ήταν γνωστό ότι φλέρταρε έντονα. Δεν υπάρχει στοιχείο σε βάρος του. Είναι σαν σενάριο θεατρικό του οποίου ο συγγραφέας ήταν άσχετος. Ότι έγινε με τις δυο κύριες έγινε συναινετικά. Επιχειρείται να λιντσαριστεί η ζωή του όλη».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μάλιστα, ο συνήγορος υπεράσπισης τόνισε ότι, πλέον, οι συνάδελφοι του είναι στο πλευρό του, καθώς «το κλίμα έχει αλλάξει».
Με την έναρξη της διαδικασίας το δικαστήριο είπε «ναι» στο αίτημα της δεύτερης καταγγέλλουσας να καταθέσει κεκλεισμένων των θυρών, όπως και πρωτόδικα.
«Να μην υποστεί ξανά την ψυχική ταλαιπωρία. Πολύ ψυχοφθόρο να πρέπει με κοινό να λέει λεπτομέρειες. Τα στοιχεία της ουδέποτε έχουν ανακοινωθεί ουδέποτε έχει δώσει κάποια συνέντευξη . Είναι η ελάχιστη προστασία που επιφυλάσσει ο νόμος», ανέφερε ο συνήγορος της με την υπεράσπιση του κατηγορούμενου να μην φέρνει αντιρρήσεις σημειώνοντας ωστόσο πως «η κοινωνία του θεάτρου γνωρίζει ποιες είναι οι καταγγέλλουσες…».
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η αναφορά του εισαγγελέα της έδρας ότι εκτός από την «ψυχική ταλαιπωρία» του θύματος είναι «πιθανός ο διασυρμός του» στην περίπτωση που η μάρτυρας καταθέσει σε μια γεμάτη δικαστική αίθουσα προκάλεσε την αντίδραση της υπεράσπισης.
«Δηλαδή διασύρθηκε η πρώτη καταγγέλουσα που κατέθεσε; Άλλο ψυχική ταλαιπωρία και άλλο διασυρμός» είπε ο Μιχάλης Δημητρακόπουλος.
Πρόεδρος: Είναι ευαίσθητα τα θέματα.
Δημητρακόπουλος: Αν διασύρθηκε κάποιος , αυτός είναι ο κατηγορούμενος κυρία πρόεδρε
«Δεν ανήκω σε κανένα κίνημα»
Στο βήμα του μάρτυρα ανέβηκε η πρώτη ηθοποιός η οποία έχει καταγγείλει ότι ο Πέτρος Φιλιππίδης αποπειράθηκε να τη βιάσει το 2010 μέσα στο καμαρίνι του στο θέατρο «Μουσούρη» όπου τον συνάντησε προκειμένου να της δώσει ρόλο στην παράσταση «Μπακαλόγατος».
Φανερά φορτισμένη η μάρτυρας εξήγησε πως ο λόγος που αποφάσισε να μιλήσει σε μια κατάμεστη αίθουσα είναι γιατί «θέλω να πληροφορήσω τον κόσμο για το τι έχει συμβεί , για να μην υπάρξουν άλλα θύματα , γιατί υπάρχουν και άλλοι που μπορεί να εκβιάζουν».
«Ούτε για να διεκδικήσω ούτε για να εκδικηθώ. Δεν ανήκω σε κανένα κίνημα δεν το παρακολουθώ το metoo δεν είμαι εκπρόσωπος του, δεν κρατάω κανένα λάβαρο» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η γυναίκα μίλησε για την πρώτη επικοινωνία της με τον κατηγορούμενο, στον οποίο τη σύστησε ένας φίλος του πατέρα της που της είπε ότι «επειδή ο Πέτρος είναι λίγο περίεργος θα του πω ότι είσαι ανιψιά μου για να σε προσέξει».
Η μάρτυρας είπε πως πήγαινε, όπως της είχε ζητήσει, να παρακολουθεί τις παραστάσεις προκειμένου να κάνει αντικατάσταση μιας ηθοποιού. Αναφερόμενη στην πρώτη επαφή τους «Μου ζήτησε να βγάλω το παλτό μου και να κάνω μια στροφή, κάτι που δεν θεώρησα επιλήψιμο γιατί έπρεπε να δει αν ταιριάζουν τα ρούχα , αν ταιριάζω στο ρόλο. Μου είπε είσαι όμορφη, ταιριάζεις με το ρόλο. Ουσιαστικά μου έκανε ανάθεση το ρόλο και γι αυτό ξανά πήγαινα στο θέατρο ….» κατέθεσε συμπληρώνοντας πως της είχε πει «Εγώ θα είμαι ο μέντορας σου». «Γινόντουσαν διαφορά μικροπράγματα που δεν τα θεωρούσα επιλήψιμα…», είπε σημειώνοντας πως δεν αμφισβητεί ότι είναι «μεγάλος άνθρωπος του θεάτρου».
«Τον εμπιστεύτηκα θεώρησα ότι είναι δάσκαλος μου …» είπε. Η μάρτυρας ανακάλεσε στη μνήμη της την ημέρα που, όπως καταγγέλει , δέχτηκε επiθεση από τον κατηγορούμενο μέσα στο καμαρίνι του όπου εκείνη ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα του θεωρούσε ότι θα έκαναν πρόβα.
«Με έπιασε από πίσω ακούμπησε το μόριο του στο γυμvό σώμα μου»
«Το θέατρο ήταν κλειστό. Δεν το είχα σκεφτεί καθόλου δεν ήξερα πως ήταν κλειστό γιατί ήταν μεσημέρι. Τα ρολά ήταν κατεβασμένα του τηλεφώνησα και με κατεύθυνε να πάω από την πλαϊνή πόρτα, δεν ήξερα καν ότι υπήρχε. Μου άνοιξε εκείνος μια σιδερένια πόρτα. Φορούσε το παντελόνι του και ένα φανελάκι σαν του παππού , ξαφνιάστηκα» περίγραψε και συνέχισε «Τον ακολούθησα προς τα καμαρίνια . Δεν ήμουν σίγουρη ότι δεν υπήρχε κόσμος, το θέατρο είναι πολύ μεγάλο, ωστόσο, αισθανόμουν άβολα. Μπήκαμε στο καμαρίνι του κάθισα στον καναπέ μου πρότεινε να μου προσφέρει κάτι και εγώ αρνήθηκα. Μου ζήτησε να βγάλω το παλτό του και να πάω κοντά του για να μου δείξει κάποιες φωτογραφίες. Τότε έβαλε το χέρι του γύρω μου και με κάθισε στα πόδια του. Σηκώθηκα πήγα στον καναπέ και προσποιήθηκα πως χτυπά η δόνηση του κινητού μου. Ενστικτωδώς μου ήρθε αυτή η ιδέα. Ποτέ δεν πήγε το μυαλό μου στο τι θα ακολουθήσει. Αισθάνθηκα πως ένας άνδρας κάνει μια ερωτική νύξη και εγώ θέλω να την αποφύγω Του είπα ότι πρέπει να φύγω…».
Η μάρτυρας συνέχισε την αφήγησή της, λέγοντας πως ο κατηγορούμενος την πλησίασε και κάθισε δίπλα της στον καναπέ.
«Μου χίμηξε, μου όρμησε, άρχισε να με φιλάει στο λαιμό να με γλύφει, προσπαθούσε να με φιλήσει του έλεγα «σας παρακαλώ σταματήστε».
Κατά τη διάρκεια της επiθεσης μου έλεγε χυδαία λόγια με μπάσα φωνή. Του έλεγα συνέχεια να σταματήσει, με πόναγε. Με είχε καθηλώσει ήταν πολύ πιο εύσωμος από εμένα, μου ασκούσε μεγάλη πίεση, μου κρατούσε τα χέρια.Κουνιόμουν ασταμάτητα, ήταν ένας μηχανισμός αντίδρασης …Κατάλαβα ότι είχε κατεβάσει το παντελόνι του και είχε βγάλει έξω τα γεννητικά του όργανα. Ανέβηκε πάνω στα πόδια μου … Ανέβηκε πάνω μου . Εγώ προσπαθούσα να συγκρατώ τα χέρια του.Έβγαλε το φανελάκι και μου τράβηξε το κολάν και το εσώρουχο μου. Μου άνοιξε τα πόδια και ήταν η πρώτη φορά που προσπάθησε να ολοκληρώσει αυτό που είχε στο μυαλό του».
Σύμφωνα με τη μάρτυρα κάποια στιγμή κατάφερε να ξεφύγει από τα χέρια του.
«Τον απομάκρυνα σηκώθηκα και τότε κοπάνισα πάνω σε κάτι . Κατευθύνθηκα προς την πόρτα , τότε με έπιασε από πίσω ακούμπησε το μόριο του στο γυμvό σώμα μου.
Στην προσπάθεια του να με γυρίσει μπροστά έσκυψα και έφτασα στην πόρτα. Σήκωσα το κολάν μου άρχισα να κοπανάω την πόρτα φώναζα και μου είπε «δεν είναι κανείς στο θέατρο μην φωνάζεις τσάμπα».
Τον παρακάλεσα να μου ανοίξει την πόρτα εκείνος έκατσε στο μπουντουάρ του ήταν φανερό πως είχε παραιτηθεί από την πρόθεση του να κάνει κάτι.
Ήρθε κοντά μου και μου είπε «αν περάσεις αυτή την πόρτα δεν υπάρχει επιστροφή . Όσο εύκολα μπορώ να φτιάξω κάποιον τόσο εύκολα μπορώ και να τον καταστρέψω. Έφερε το κλειδί, άνοιξε και έφυγα».
Η ηθοποιός ανέφερε πως είχε σημάδια στο λαιμό και εξομολογήθηκε αμέσως μετά τι είχε συμβεί σε μια φίλη της. Τότε είπε πήρε την απόφαση να μην μιλήσει γιατί δεν ήταν σε θέση να το διαχειριστεί .
Όπως κατέθεσε, ο κατηγορούμενος της έδινε την αίσθηση πως τίποτα δεν μπορούσε να τον αγγίξει και ανέφερε πως τις επόμενες δέκα ημέρες την καλούσε στο τηλέφωνο από απόκρυψη και άγνωστα νούμερα . «Στην πραγματικότητα μου ζητούσε να του λέω διαφορά για να αυτοϊκανοποιηθεί . Γινόταν πολύ πιεστικός «σήκωσε το γιατί θα έρθω εκεί που είσαι» μου έλεγε. Δεν σκεφτόμουν λογικά , δεν υπήρχε λογική, δεν υπήρχε ύπνος. Μόνο φόβος και τι θα κάνω», είπε.
Πρόεδρος: Δεν κρατήσατε τα μηνύματα;
Μάρτυρας: Μα να κρατήσω ένα μήνυμα με αυτά τα χυδαία που μου έλεγε σαν ευχάριστη ανάμνηση;
Πρόεδρος: για να έχω κάτι στα χέρια μου, για να αντιδράσω
Μάρτυρας: Δεν υπήρχε η σκέψη να τα χρησιμοποιήσω. Μια ημέρα τον ηχογράφησα και είχα κρατήσει αυτό το αρχείο. Είχα κρατήσει αυτό το κινητό στην αποθήκη. Όταν έκανα την καταγγελία στο σωματείο μου το ανέφερα. Κατέβηκα στην αποθήκη όταν με κάλεσε ο εισαγγελεας αλλά είχε καταστραφεί και γι αυτό δεν το ανέφερε πάλι. Ήταν ένα μεγάλο στοιχείο και μακάρι να το είχα.
«Αυτό το περιστατικό το έβαλα σε ένα κουτί το έκλεισα σαν να μην υπήρχε. Δεν πήγαινα ποτέ στο θέατρο που έπαιζε , κοίταζα αν ήταν στις δουλειές που πήγαινα, άλλαζα κανάλι , δεν άφησα τα παιδιά μου να δουν μεταγλωττισμένα με τη φωνή του», κατέθεσε η μάρτυρας η οποία είπε πως στην πορεία αναγκάστηκε να πάρει φάρμακα για να ξεπεράσει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ενώ ανέφερε πως ο κατηγορούμενος ακόμη και μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα την «έκοβε» από δουλειές.
«Οι βιαστές ανοίγουν την πόρτα; Το ακούσαμε και αυτό»
Ο εισαγγελέας της έδρας με σειρά ερωτήσεων του ζήτησε από τη μάρτυρα να περιγράψει και πάλι με λεπτομέρειες την επiθεση που καταγγέλει ότι δέχτηκε από τον κατηγορούμενο και να μιλήσει ακόμη και για το είδος του εσώρουχου που φορούσε. Ο τρόπος που ο εισαγγελικός λειτουργός έθετε τις ερωτήσεις του προκάλεσε την αντίδραση των συνηγόρων πολιτικής αγωγής, οι οποίοι έκαναν λόγο για επαναθυματοποίηση της 42χρονης.
Εισαγγελέας: Είπατε ότι ο κατηγορούμενος σας άνοιξε τη πόρτα;
Μάρτυρας: Ναι.
Εισαγγελέας: Οι βιαστές ανοίγουν την πόρτα; Το ακούσαμε και αυτό. Τι να πω… μπορεί και να τις ανοίγουν για να δούμε».
«Καλά μετά από δύο χρόνια σας έστειλε μήνυμα με χυδαιότητες; Περίεργο…», «Δεν ξέρετε τι ήταν το παντελόνι του, δεν ξέρετε αν ήταν σε διέγερση… πως ήρθε τόσο γρήγορα σε διέγερση σε αυτήν την ηλικία ήταν και μεγάλος άνθρωπος», ήταν κάποιες ακόμη ερωτήσεις του εισαγγελέα προς τη μάρτυρα που προκάλεσαν αντιδράσεις.
Αίσθηση δε προκάλεσε το σχόλιο του ότι «στη Γαλλία έχουν 51 βιασμoύς, εδώ έχουμε μια απόπειρα, μην τρελαθούμε κιόλας».
Οι συνήγοροι υποστήριξης της κατηγορίας αντέδρασαν έντονα όταν, μεταξύ άλλων , ο εισαγγελικός λειτουργός ζήτησε από την καταγγέλουσα να καθίσει στο εδώλιο -δίπλα στον κατηγορούμενο- προκειμένου να αναπαραστήσει τον τρόπο που καθόταν όταν δέχθηκε επiθεση. «Κυρία πρόεδρε, παρακαλώ προστατεύστε τη μάρτυρα» διαμαρτυρήθηκαν.
«Για εμένα συνεχίζει να είναι ένας τεράστιος άνθρωπος που τον φοβάμαι», ανέφερε λίγο αργότερα η καταγγέλουσα.