Η μεγάλη βραδιά των Όσκαρ επιστρέφει απόψε το βράδυ, με τα φαβορί «CODA», «Η εξουσία του σκύλου» και «Μπέλφαστ» να συναγωνίζονται για το βραβείο καλύτερης ταινίας μεγάλου μήκους.
Έπειτα από μια αναγκαστική «μετακόμιση» λόγω πανδημίας, τα Όσκαρ επιστρέφουν απόψε στην αίθουσα Walk of Fame του Χόλιγουντ για έναν από τους πιο αμφίρροπους διαγωνισμούς.
Ποια είναι τα φαβορί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας
Σκοτεινό, ψυχολογικό γουέστερν για άνδρες που δεν αποδέχονται τη σεξουαλικότητά τους, η «Εξουσία του σκύλου» προηγείτο στα προγνωστικά για πολύ καιρό, δημιουργώντας ελπίδες στο Netflix για μια ιστορική νίκη σε αυτή την κατηγορία.
Όμως εδώ και μερικές εβδομάδες, η γεμάτη αισιοδοξία δραματική κομεντί «CODA», διασκευή της γαλλικής επιτυχίας «Οικογένεια Μπελιέ», επανήλθε στην κούρσα. Η ταινία, που ακολουθεί μια μαθήτρια λυκείου που διχάζεται ανάμεσα στο πάθος που ανακαλύπτει πως έχει για το τραγούδι και την οικογένειά της, όλα τα μέλη της οποίας είναι κωφά και εξαρτώνται από εκείνην για να επικοινωνήσουν με τον κόσμο των ακουόντων, σάρωσε το ένα μετά το άλλο όλα τα βραβεία των συνδικάτων της βιομηχανίας του αμερικανικού κινηματογράφου.
Προχθές, Παρασκευή, για πρώτη φορά, η ταινία αυτή με τον μικρό προϋπολογισμό η πορεία της οποίας ξεκίνησε στο Σάντανς τον Ιανουάριο του 2021, ήταν πρώτη στις προβλέψεις των ειδικών του τομέα, μπροστά από την «Εξουσία του σκύλου».
Στην τρίτη θέση βρίσκεται το «Μπέλφαστ» μια ασπρόμαυρη αναδρομή στην παιδική ηλικία του Κένεθ Μπράνα εν μέσω βίας στη Βόρεια Ιρλανδία των τελευταίων ετών της δεκαετίας του 1960.
«Είναι μια κούρσα ανάμεσα σε δύο ή τρία άλογα», λέει ο Κλέιτον Ντέιβις, ειδικός στα κινηματογραφικά βραβεία για το περιοδικό Variety, σημείο αναφοράς στον τομέα.
Κατά την άποψή του, η «δυναμική» των τελευταίων ημερών είναι υπέρ του «CODA». «Τα δύο τελευταία χρόνια ήταν πολύ δύσκολα για όλο τον κόσμο. Και το ‘CODA’ είναι θετικό, τονωτικό. Πιστεύω πως οι ψηφοφόροι είναι σε διάθεση να αισθανθούν καλά», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο (AFP).
Netflix εναντίον Apple TV
Πολλοί επαγγελματίες ήταν διθυραμβικοί για την «Εξουσία του σκύλου», σημειώνοντας τα σκηνικά επιτεύγματα και τις επιδόσεις των ηθοποιών. Τέσσερις από αυτούς (Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Κίρστεν Ντανστ, Τζέσι Πλίμονς και Κόντι Σμιτ-Μακφί) είναι υποψήφιοι σε αυτή την 94η έκδοση των βραβείων.
Όμως πολλοί άλλοι είδαν στην ταινία της Τζέιν Κάμπιον μια κάποια ψυχρότητα. «Δεν είναι κάτι που θα ήθελε όλος ο κόσμος» λέει ο Σκοτ Φάινμπεργκ, αρθρογράφος του περιοδικού The Hollywood Reporter.
Αυτό μπορεί να αποδειχθεί ένα μειονέκτημα επειδή ο ασυνήθιστος τρόπος προνομιακής ψηφοφορίας σε πολλούς γύρους που χρησιμοποιείται για τα Όσκαρ στην κατηγορία καλύτερης ταινίας μεγάλου μήκους ευνοεί γενικά τις ταινίες που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη ομοφωνία.
Όμως μια έκπληξη είναι πάντα δυνατή στα Όσκαρ και ο διαγωνισμός «δεν ήταν ποτέ τόσο ανοικτός», δήλωσε υπό τον όρο της ανωνυμίας ένας από τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας τεχνών και επιστημών του κινηματογράφου, που απονέμει τα περίβλεπτα τρόπαια.
Άσος στο μανίκι του «CODA», το ότι πρόκειται για μια ανεξάρτητη ταινία με μικρό προϋπολογισμό (15 εκατ. δολάρια) που θεωρείτο φέτος ως αουτσάιντερ και που θα μπορούσε με αυτές τις ιδιότητες να προσελκύσει τους ψηφοφόρους ακόμη κι αν βγαίνει από το Apple TV+.
«Ορισμένα μέλη της Ακαδημίας με τα οποία μιλώ είναι ακόμη επιφυλακτικοί στο να ψηφίσουν μια ταινία του Netflix στην κατηγορία καλύτερης ταινίας μεγάλου μήκους», εξηγεί ο ψηφοφόρος αυτός στο AFP.
Οσκαρ: Γουίλ Σμιθ ή Τζέσικα Τσάστεϊν;
Σε ό,τι αφορά τους ηθοποιούς, το μεγάλο φαβορί φέτος είναι ο πάντα πολύ δημοφιλής Γουίλ Σμιθ, ο οποίος υποδύεται τον πατέρα των πρωταθλητριών Σερένα και Βένους στο «Η μέθοδος των Γουίλιαμς».
Μια από τις βεντέτες του «CODA», ο Τρόι Κότσουρ, έχει πολλές πιθανότητες να πάρει το Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου. Ο κωφός ηθοποιός, που υποδύεται έναν στοργικό πατέρα που όμως κάποιες φορές στερείται κατανόησης για την εφηβεία, κέρδισε διάφορα κινηματογραφικά βραβεία αυτή τη σεζόν.
Από τις γυναίκες ηθοποιούς, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός αλλά η Τζέσικα Τσάστεϊν, αγνώριστη στον ρόλο μιας τηλευαγγελίστριας στο «The Eyes of Tammy Faye», μοιάζει να συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες. Θα μπορούσε να απειληθεί από την ερμηνεία της Πενέλοπε Κρουζ, που γοήτευσε στις «Παράλληλες μητέρες» του Πέδρο Αλμοδόβαρ.