Λουκέτο φαίνεται να βάζει η ελληνική startup Tripsta SA που ανήκε στα λεγόμενα «Success Stories» της νέας επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τις νέες τεχνολογίες, το Internet και τον τουρισμό.
Κάτω από την ομπρέλα της Tripsta SA, βρίσκονται η airtickets και το travelplanet24, όπως επίσης και περίπου 300 εργαζόμενοι, 200 στα κεντρικά (και άκρως εντυπωσιακά) γραφεία στη καρδιά της Αθήνας και 100 στα γραφεία στο Βουκουρέστι.
Οι μεγάλες οικονομικές δυσκολίες όμως, από ό,τι φαίνεται, οδήγησαν σε αδιέξοδο τη γνωστή εταιρεία αεροπορικών εισιτηρίων η οποία μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, απέλυσε χθες όλους τους εργαζομένους της. Οι υποχρεώσεις της απέναντι σε αεροπορικές εταιρείες ανέρχονται σε 70 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που στην παρούσα φάση φαίνεται να είναι δύσκολα διαχειρίσιμο.
Έτσι η επιχείρηση αναγκάστηκε να προχωρήσει χθες το μεσημέρι στην αιφνιδιαστική καταβολή αποζημιώσεων στο σύνολο του προσωπικού της ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tripsta, Φίλιππος Μπρίκμαν, τους ενημέρωσε ότι η κίνηση αυτή είναι επιβεβλημένη αφού δεν μπορεί να εξασφαλίσει πρόσθετη πίστωση από τις συνεργαζόμενες εταιρείες.
Τον τελευταίο μήνα το Airtickets είχε σταματήσει να πουλά αεροπορικά εισιτήρια και προσέφερε τη δυνατότητα εξεύρεσης καλύτερων τιμών, ενώ παράλληλα και το travelplanet24 είχε σταματήσει, τα τελευταία 24ώρα, να προσφέρει την σχετική επιλογή.
Ποια είναι η Tripsta S.A.
Η Tripsta S.A. είναι μέσα στα πέντε μεγαλύτερα online ταξιδιωτικά πρακτορεία της Ευρώπης, και το μεγαλύτερο της Ν.Α. Ευρώπης, το οποίο καλύπτει πάνω από 50 αγορές σε όλο τον κόσμο με πάνω από 1 εκατ. επιβάτες να είναι πιστοί πελάτες. Μερικά ομολογουμένως εντυπωσιακά νούμερα είναι οι 40 χιλιάδες αναζητήσεις που γίνονται το λεπτό στη μηχανή αναζήτησης της Tripsta με τον μέσο όρο εισιτηρίων που εκδίδονται κάθε χρόνο να αγγίζουν τα 3 εκατ. για όλα τα ταξιδιωτικά μέσα.
Όλα ξεκίνησαν το 2005, σε ένα ταξίδι στην Ελλάδα του Φ. Μπρίνκμαν και του συνιδρυτή της Travelplanet24 τότε, Kristof Keim, οι οποίοι αποφάσισαν, να χτίσουν μια τεχνολογική Startup η οποία έφερε κοντά τον παραδοσιακό κόσμο των ταξιδιωτικών κρατήσεων, και των ακτοπλοϊκών κρατήσεων αρχικά, με τις ευκολίες και την αμεσότητα σύγκρισης και της πρόσβασης σε αυτά, online.
Η εταιρεία και η ομάδα αναπτυσσόταν με αργά αλλά σταθερά βήματα, με τους ιδρυτές να δίνουν μεγάλη έμφαση στις δυνατές τεχνολογικές υποδομές και την ιδανική επιλογή της ομάδας. Ακόμα και μέσα στη κρίση, από το 2011 στο 2012 η ανάπτυξη της Tripsta ήταν της τάξης του 300% και από το 2012 στο 2013 της τάξης του 100%, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει μόνο το 8% του ετήσιου τζίρου!
Σε μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά το 2015 πάρθηκε η στρατηγική απόφαση συγχώνευσης με την airtickets® και με τη βοήθεια της χρηματοδότησης από τα Elikonos Jeremie και Odyssey Venture Partners funds που είχε προηγηθεί, αλλά και με τα ίδια μέσα, μια και τα έσοδα της εταιρείας έσπαγαν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Τα brands της Tripsta S.A. περιλαμβάνουν την travelplanet24, η οποία απευθύνεται στην ελληνική αγορά και προσφέρει κρατήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων αλλά και αεροπορικά εισιτήρια, την airtickets®, η οποία προσφέρει πολλές ταξιδιωτικές επιλογές και κρατήσεις με έμφαση τα αεροπορικά εισιτήρια σε 17 χώρες, και την tripsta.com η οποία είναι το μεγάλο διεθνές όνομα με λειτουργία σε 46 χώρες και ειδικεύεται στα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια.
E-Radio.gr