O θρυλικός ήρωας του Ίαν Φλέμινγκ, ο Τζέιμς Μποντ, ο διασημότερος κατάσκοπος του κόσμου, επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη για 24η φορά, με το «Spectre». Η ταινία που φέρει την υπογραφή του 50χρονου Βρετανού σκηνοθέτη Σαμ Μέντες, έκανε πρεμιέρα τα ξημερώματα της Πέμπτης, στις 00:07 στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες.
Τον θρυλικό 007 ενσαρκώνει για τέταρτη φορά ο Βρετανός ηθοποιός Ντάνιελ Κρεγκ, μετά τα «Casino Royale» (2006), «Quantum of Solace» (2008) και «Skyfall» (2012).
Γυρισμένο στην Ιταλία, στην Αυστρία, στο Μεξικό, στο Μαρόκο και φυσικά στην Αγγλία, το «Spectre» συγκεντρώνει όλα τα παραδοσιακά στοιχεία των ταινιών του Μποντ: άγριες καταδιώξεις, έναν μεγαλομανή κακό -τον οποίο υποδύεται ο δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ, Κρίστοφ Βαλτς- γοητευτικά κορίτσια στο πλευρό του ευρηματικού μυστικού πράκτορα, που ενσαρκώνουν η εκρηκτική Μόνικα Μπελούτσι και η Γαλλίδα ηθοποιός Λεά Σεϊντού , συναρπαστικά γκάτζετ και διαλόγους διανθισμένους με γερές δόσεις χιούμορ.
Η υπόθεση έχει να κάνει με ένα κωδικοποιημένο μήνυμα από το παρελθόν, που στέλνει τον Τζέιμς Μποντ σε μια μοναχική αποστολή στην Πόλη του Μεξικού και τελικά στη Ρώμη, όπου συναντά την όμορφη και απαγορευμένη χήρα ενός περιβόητου εγκληματία (Μόνικα Μπελούτσι) και ανακαλύπτει μία εγκληματική οργάνωση που στοχεύει στην παγκόσμια κυριαρχία γνωστή ως Spectre . Την ίδια στιγμή στο Λονδίνο, ο Max Denbigh (Άντριου Σκοτ), ο νέος αρχηγός του Κέντρου της Εθνικής Ασφάλειας, θέτει υπό αμφισβήτηση τις τακτικές του Μποντ αλλά και τη MI6 με επικεφαλής τον νέο M (Ραλφ Φάινς). Ο Μποντ στρατολογεί κρυφά τη Moneypenny (Ναόμι Χάρις) και τον Q (Μπεν Γουίσοου) για να τον βοηθήσουν να βρει τη Madeleine Swann (Λεά Σεϊντού), την κόρη του παλιού του αντιπάλου του Mr White (Τζέσπερ Κρίστενσεν), που μπορεί να εξιχνιάσει το δίκτυο της Spectre.
Η ευκαιρία να εξερευνήσει τις ιστορίες όλων αυτών των χαρακτήρων, είχε ζωτική σημασία για τον σκηνοθέτη Σαμ Μέντες, που επιστρέφει για δεύτερη φορά στην καρέκλα του σκηνοθέτη με πρωταγωνιστή τον θρυλικό πράκτορα. «Όλα ξεκινάνε από τον χαρακτήρα για μένα» λέει ο βραβευμένος με όσκαρ, σκηνοθέτης. «Ήθελα να εξερευνήσω όλες τις πτυχές των χαρακτήρων που άφησα πίσω μου στο ‘’Skyfall’’. Γεμίσαμε τη MI6 με μία νέα γενιά ανθρώπων, έναν καινούριο Μ, μία καινούρια Moneypenny και έναν καινούριο Q. Ήθελα όλες αυτές τις σχέσεις να εξελιχθούν».
Για τον ηθοποιό Ντάνιελ Κρεγκ τα πράγματα είναι ακόμα πιο ξεκάθαρα: «Θέλαμε να είμαστε καλύτεροι από το Skyfall. Τόσο απλά. Δεν είχαμε επιλογή. Έπρεπε να είμαστε πιο εντυπωσιακοί και πιο καλοί. Με το Skyfall, ενεργοποιήσαμε κάτι και θέλαμε να πάμε παρακάτω και να πειραματιστούμε κι άλλο».
«Ο Μποντ αναζωογονείται στο τέλος του Skyfall. Έκανε καινούριο ξεκίνημα», επισημαίνει ο σκηνοθέτης, και αυτό έχει έντονη επίδραση στο Spectre. «Σε αυτή την καινούρια ταινία, ο πιο διάσημος μυστικός πράκτορας του κόσμου ελέγχει το πεπρωμένο του. Έχει μια συγκεκριμένη αποστολή, κανείς και τίποτα δεν θα μπει εμπόδιο».
«Το Skyfall ήταν μια ιστορία αντίδρασης από την πλευρά του Μποντ» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Στην πρώτη σκηνή τον πυροβολούν πριν καν τους τίτλους αρχής και για το υπόλοιπο της ταινίας είναι ένα βήμα πίσω από τον Χαβιέ Μπαρδέμ που υποδύεται τον Silva. Μπορεί κανείς ακόμα και να υποστηρίξει ότι στο τέλος του Skyfall ο Μποντ έχει αποτύχει. Δεν κατάφερε να κρατήσει τη M ζωντανή και παρ’ όλο που ο θάνατος του Silva είναι μια νίκη για τον Μποντ, υπάρχουν άλλα ζητήματα που δεν έχουν πάει καλά. Έτσι, με το Spectre, ήθελα να του δώσω την ευκαιρία να εξιλεωθεί».
Στο «Spectre», οι δημιουργοί μπόρεσαν να κινηθούν περισσότερο όπως στις παλιές ταινίες του Μποντ. «Δουλέψαμε διαφορετικά απ’ ό,τι στις προηγούμενες ταινίες που έχω κάνει» λέει ο Ντάνιελ Κρεγκ. «Η ταινία είναι πολύ μοναδική, αλλά επανέρχεται σε αυτά που έχουν γίνει στις ταινίες του 007 το ’60 και το ’70».
Ο σκηνοθέτης υποστηρίζει ότι το «Spectre» θυμίζει τις κλασικές ταινίες Μποντ σε σχέση με τα αυτοκίνητα, το ύφος, τον φωτισμό ακόμα και το κόψιμο του κουστουμιού του 007. «Ήθελα να επιστρέψω στις ένδοξες στιγμές του παλιού καιρού που εισπράττεις από τις φανταστικές, αλλόκοτες τοποθεσίες. Ήθελα να το τραβήξω στα άκρα».
Οι παραγωγοί θεωρούν τη Μέρα των Νεκρών στην Πόλη του Μεξικού – που προηγείται των τίτλων αρχής της ταινίας- ως μια από τις καλύτερες σκηνές της καριέρας τους. «Παρ’ όλο που έχουμε δουλέψει τις ταινίες του Μποντ για πάνω από 35 χρόνια, θεωρούμε ότι η εναρκτήρια σκηνή του “Spectre” είναι κάτι απίστευτο και δίνει τον τόνο για μια εξαιρετική ταινία» λέει ο παραγωγός Μάικλ Γουίλσον. «Όταν το κοινό δει αυτές τις σκηνές, θα απολαύσει καλό, παλαιάς κοπής σινεμά τεραστίων διαστάσεων. Οι σκηνές του Μεξικού είναι πραγματικά επικές».
Η παραγωγός Μπάρμπαρα Μπροκόλι προσθέτει: «Η σκηνή της Μέρας των Νεκρών στέκει ως υπενθύμιση του τι μπορεί να καταφέρει μια ταινία με τον Τζέιμς Μποντ. Βρισκόμαστε στην καρδιά μιας ξένης πρωτεύουσας με χιλιάδες καταπληκτικά ντυμένους βοηθητικούς ηθοποιούς και μια πρωτοκλασάτη ομάδα από κασκαντέρ να εκτελούν κινήσεις που σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό. Αυτός είναι ένας λόγος που θεωρούμε ότι το Spectre είναι μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή για τη σειρά του Μποντ».
Πέρα από τα εντυπωσιακά εφέ, το «Spectre» έχει αρκετά στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίσει, αφού σ’ αυτό συμμετέχει το μεγαλύτερο σε ηλικία «Bond girl», η 51χρονη πλέον Μόνικα Μπελούτσι, ενώ ειδικά για τις ανάγκες του φιλμ κατασκευάστηκε ένα ειδικό μοντέλο Aston Martin (DB10) με ειδικό σκελετό και φοβερή επιτάχυνση. Επιπλέον το φιλμ διαρκεί σχεδόν δυόμισι ώρες, καθιστώντας τo “Spectre” τη μεγαλύτερη ταινία από τις 24 του Τζέιμς Μποντ.